De wind voor je laten werken

Klant

Eneco

Project

Wind in je rugzak

Dienstverlening

  • Strategie
  • Concept
  • Creatie
  • Influencers
  • Social advertising

Brief

Ontwikkel een campagne waarin we laten zien dat verduurzamen leuk is. Onderstreep daarbij dat Eneco een innovatief bedrijf in de verduurzaming van Nederland is.

Aanpak

De wind vol in je gezicht. Of juist beukend in de rug. Fietsen in Nederland is een uitdagende opgave. “Hoe kunnen we deze wind nou nóg meer voor ons laten werken?”, vroeg Eneco ons. De duurzame energie leverancier is altijd op zoek naar slimme innovaties om het dagelijks leven leuker en gemakkelijker te maken.

Door de bovengenoemde Nederlandse aspecten samen te brengen, is de ‘Windrugzak’ ontstaan. Een rugzak waarmee we heel fietsend Nederland vooruit helpen. De tas kreeg letterlijk vorm dankzij Hans-Erik Wagenaar en Gidon Krot. Door het uitklapbare zeil, dat verstopt zit in de tas, vlam je andere fietsers voorbij als een 60-plusser op een opgevoerde e-bike.

Resultaat

Ondanks het beperkte mediabudget ging het bereik ons voor de wind met een brutobereik van 13,7 miljoen. En we waren niet de enige die de rugzak tof vonden, met ruim € 80.000 aan free publicity waarde liep het storm. De reacties waren positief – fietsend Nederland ziet de tas wel op de rug. Als kers op de taart zijn er momenteel gesprekken gaande met een Nederlandse producent die interesse heeft om de Windrugzak in productie te nemen. Vinden wij leuk!