Twee dance crews dansen live tegen elkaar op Facebook

Klant

South African Tourism

Project

South African Live Dance Battle

Dienstverlening

  • Strategie
  • Concept
  • Creatie
  • Influencers

Brief

Breng de levendige Zuid-Afrikaanse cultuur tot leven met campagne die positiviteit en menselijkheid ademt. Het doel van de campagne is dat mensen Zuid-Afrika gaan overwegen als mogelijke vakantiebestemming.

Aanpak

Het best bewaarde geheim van Zuid-Afrika is de mensen. Als toerist word je overdonderd door hun warmte, gastvriendelijkheid en positieve energie. Die positieve energie kunnen we het best tot leven brengen met Zuid-Afrikaanse muziek en dans.

Daarom organiseerden we een Zuid-Afrikaanse dance battle tussen twee dance crews, die als een show van een half uur live werd uitgezonden op de Facebookpagina van mediapartner Metro. Met Gwen van Poorten als host en Zuid-Afrikaanse danseres Precious als artistiek leider. De kijkers stemden real-time op de winnaar van de battle.

In de aanloop naar het event deelden we content van de trainingen van de dance crews, waren er interviews in Metro met de dansers en achtergrondartikelen over Zuid-Afrikaanse dans en muziek en nodigden we media en influencers uit om bij de battle aanwezig te zijn.

Na de battle daagden we Nederland uit om zelf de Gwara Gwara te dansen. De beste inzending won twee tickets naar Zuid-Afrika.

Resultaat

De liveshow op Facebook bereikte in het moment 25.000 mensen en wist hen minutenlang te boeien. 10% van hen stemden op een winnaar en de reacties op de show op Facebook was enorm positief. Met de overige videocontent rond de dance battle bereikten we nog eens 1,5 miljoen mensen. Deze short videos leverden 40% betere uitkijktijden op dan de benchmark.

De campagne werd opgepakt door verschillende bloggers en media.

Aftermovie

Short videos