Flexa lanceert de Kleur van het Jaar op een bijzondere manier

Klant

Flexa

Project

Kleur van het Jaar

Dienstverlening

  • Strategie
  • Concept
  • Creatie
  • Social advertising

Brief

Elk jaar vertalen Flexa-kleurexperts wereldwijd opkomende trends naar een nieuwe Kleur van het jaar. Voor 2020 is dat de kleur Tranquil Dawn. Een kleur waarvan je tot rust komt in deze drukke en hectische wereld. Aan ons de taak om een social teaser campagne te ontwikkelen in aanloop naar de lancering.

Aanpak

In een serie Instagram posts en stories lieten we mensen gissen naar de kleur door ze te verleiden met mogelijke, fictieve kleuren. Kleuren die iedereen aan alles behalve rust doen denken.

Resultaat

Door een slimme combinatie van de juiste content, specifieke targeting en continue media optimalisatie realiseerden we 442% meer impressies dan de benchmark en de doelstelling. Dit leidde tot een uniek bereik dat ruim 2x hoger lag dan de doelstelling.

De boodschap deed wat we beoogden: mensen vroegen ons massaal of de Kleur van het Jaar dit jaar echt zo’n drukke kleur zou worden. De aankondiging van de echte, rustige kleur werd na deze teaserfase dan ook enorm positief ontvangen.

Instagram Story teasers

Instagram Story Tranquil Dawn reveal