ING geeft jonge ondernemers een Jumpstart

Klant

ING

Project

Jumpstart

Dienstverlening

  • Strategie
  • Concept
  • Creatie
  • Influencers

Brief

Studenten zijn kritisch en hebben weinig interesse in verkooppraatjes van een bank. Daarnaast zien we dat steeds meer studenten gaan ondernemen. Daarom wil ING ondernemende studenten helpen door ze een Jumpstart met hun onderneming te geven. Hoe bereiken we studenten en laten we ze zien dat ING studenten echt verder helpt?

Aanpak

Jumpstart is een weekend waarin ING studenten helpt hun om hun business idee door te ontwikkelen. Tijdens het weekend krijgen de 50 meest kansrijke start-ups toegang tot het netwerk van adviseurs, coaches en investeerders van ING. Daar wil je bij zijn.

Om studenten te bereiken hebben we een serie van 4 mini-docu’s gemaakt met inspirerende jonge ondernemers als Annic van Wonderen en Nathan Moszkowicz. Deze docu’s werden verspreid op relevante blogs en social media. Daarnaast hebben we Jiggy Djé, rapper en ondernemer (eigenaar van platenlabel Noah’s Ark) gevraagd een track te schrijven over zijn leven als ondernemer. Dit nummer heet Anthem. Met de beelden uit de docu’s hebben we hier een videoclip bij gemaakt. Dit was de eerste track die Jiggy Djé in een paar jaar uitbracht.

Daarnaast organiseerden we een Twitter spreekuur met Annic van Wonderen, waarin jonge ondernemers alle hun ondernemersvragen konden stellen.

Resultaat

Er werden 300 Jumpstart ideeën ingestuurd (target 150). De beste 50 ideeën werden uitgenodigd voor het Jumpstart weekend. De videocontent leverde ruim 250.000 views op Youtube op en ruim 4,5 impressies via social en blogs. Daarnaast waren en in de campagneperiode ruim 27.000 engagements over Jumpstart op Facebook en Instagram.

Een regel uit Jiggy Djé’s Anthem werd verkozen tot een van de 3 beste rapregels van het jaar:

“Als het meezit zie je misschien de top, maar zonder tegenwind gaat die vlieger niet op.”