Eneco maakt het delen van zonnige momenten nóg leuker

Klant

Eneco

Project

Instagram een StukjeZonniger

Dienstverlening

  • Strategie
  • Concept
  • Creatie
  • Influencers

Brief

Met StukjeZon van Eneco kunnen mensen een stukje uit een zonnepark kopen, ook als ze niet de financiële middelen of een geschikt dak hebben voor zonnepanelen. Een stukje zon komt zo wel heel dichtbij. Activeer mensen op die boodschap, zorg voor impact en een positief sentiment.

Aanpak

Op Instagram deelt Nederland massaal zonnige kiekjes bij de eerste de beste zonnestraal. Dat zie je aan de honderdduizenden foto’s met hashtags als #zon en #zonnig. Wat als we het delen van deze zonnige momenten nóg leuker maken? Zeg maar een StukjeZonniger.

Daarom riepen we met short story ads mensen op om hun zonnige foto’s op Instagram te delen met #stukjezon. De leukste ingezonden foto’s werden geïllustreerd door Instagrammer @FattiBurke en gedeeld op @StukjeZon. Doordat we bij de start van de campagne influencers als Victoria Koblenko, Dio, Nina Pierson en Nigel van der Horst als eerste zonnige foto’s met #stukjezon lieten delen stroomden de foto’s meteen binnen.

Daarnaast maakten we ruim 40 gifjes die het delen van zonnige momenten op Instagram Stories nóg leuker maakten.

Resultaat

We bereikten met deze campagne ruim 2,5 miljoen mensen en er werden bijna 300 foto’s ingestuurd. Op de campagnecontent zagen we 12.000 engagements. De campagnevideos waarmee we op Instagram Stories de campagne aanjaagden werden 59% beter uitgekeken dan de benchmark.

En heel belangrijk: het sentiment was louter positief en in aantallen overweldigend. Dat is voor een dienstverlener zeer uitzonderlijk.

Instagram Story ads