Klant
Project
Dienstverlening
- Strategie
- Concept
- Creatie
- Social advertising
Brief
Ontwikkel een campagne waarin we de ouders én kinderen van Nederland laten weten dat er een bioscoopfilm van de legendarische Fabeltjeskrant is.
Aanpak
Jonge ouders kennen de Fabeltjeskrant nog uit hun kindertijd. Het nostalgische gevoel dat zij bij de Fabeltjeskrant hebben wakkerden we aan door hun Fabeltjeskrant kennis te testen.
Daarnaast wilden we graag kinderen bereiken via hun ouders. Daarom bedachten we op basis van de film 4 interactieve Fabeltjes voor het slapengaan: Facebook en Instagram canvassen die ouders aan hun kinderen konden voorlezen.
Op Instagram ontwikkelden we gifjes van de gezichten van de karakters uit de Fabeltjeskrant. We activeerden ouders en kinderen om deze gifjes in hun stories te gebruiken om kans te maken op bioscoopkaartjes.
Resultaat
De nostalgische content leverde enorm veel engagement op, met een louter positief sentiment. De fabeltjes deden het nog beter. Duizenden ouders bekeken gemiddeld 94% van de canvas en lazen minutenlang voor. De 13 Instagram gifjes hebben in totaal ruim 7,5 miljoen views opgeleverd.