Klant
Project
Dienstverlening
- Strategie
- Creatie
- Social advertising
Brief
Part of a bigger plan maakte de prachtige film ARTIS LEEFT. De vragen aan ons waren: hoe kunnen we die film het best op social gebruiken, hoe betrekken we de doelgroep bij dit verhaal en hoe zorgen we ervoor dat we uiteindelijk conversie realiseren met de campagne?
Aanpak
We hebben de volledige film via YouTube en Facebook goed getarget weggezet. Daarnaast hebben we het concept en de film doorvertaald in social snacks op Facebook: korte loopjes waarmee we op specifieke onderwerpen uit de film interactie op hebben gezocht. De mensen die de content gezien hebben of interactie hebben gehad, hebben we via Facebook en Instagram Stories in dezelfde visuele stijl een concreet aanbod gedaan om ARTIS kaartjes te kopen.
Resultaat
We hebben zo’n 50% meer views en interacties gerealiseerd dan de doelstelling van de campagne. Daarnaast hebben 65% meer kliks naar de ARTIS webshop gerealiseerd voor kaartverkoop, dan de doelstelling.