Klant
Project
Dienstverlening
- (Media)strategie
- Concept
- Creatie
- Social advertising
Brief
Ontwikkel een structurele social content aanpak die zorgt voor een structurele toename van relevante traffic naar de boekingspagina’s op de website.
Aanpak
De focus lag hiervoor voor Mercure Hotels op social altijd op het realiseren van merkbekendheid. Dat lukte goed, maar het aanbod sneeuwde onder. Met weinig impact op dat vlak als gevolg.
Met een brede doelgroep als vertrekpunt (want wie kan er nou niet af en toe een hotel gebruiken?) was het zaak om het kaf van het koren te scheiden om erachter te komen welk deel van de communicatiedoelgroep daadwerkelijk tot potentiële klanten behoorden.
- Stap 1: we splitsten de doelgroep op in kleine subdoelgroepen welke we in aanraking lieten komen met verschillende creatieve uitingen.
- Stap 2: met de inzichten die deze A/B tests opleverden, creëerden we nieuwe content gebaseerd op die inzichten. Nu met als doel om verkeer naar de website te stimuleren.
Resultaat
Door een geïnteresseerde doelgroep content te laten zien die voor hen interessant is in combinatie met een hoge contactfrequentie, zagen we het aantal kwalitatieve kliks vanuit social naar de website stijgen met maar liefst 2424% ten opzichte van het jaar ervoor. Gerealiseerd met een 16% lager mediabudget. Daarnaast realiseerden we 8% meer uniek bereik, 45% meer weergaven (dus een hogere contactfrequentie) en een CPM die 43% lager lag.
Bekendheid voor bestemmingen
Retargeting bestemmingen

