Waarom die ene roze trein meer opvalt dan die gele trein die ieder kwartier voorbij rijdt.

Als je gaat verhuizen en je komt in de buurt van het spoor te wonen, dan zullen de eerste treinen die voorbij komen je opvallen. Of dit nu positief is of negatief. Maar na een tijdje merk je het niet eens meer. Want als je structureel op gezette tijden aanwezig bent, dan val je niet echt meer op. Het wordt white noise, ruis, Totdat er opeens een knalroze trein voorbij raast. Of een stoomtrein. Of een boot op het spoor. Dat zou wel impact maken toch?

Social media heeft zich, om bovenstaande vergelijking aan te houden, ontwikkeld tot een druk spoor. Maar ook tot een reeks kanalen die niet meer weg te denken is uit de mediamix van haast ieder bedrijf. En dat vraagt ook om andere resultaten dan likes en fans.

Waar zichtbaarheid voor merken lange tijd troef leek en ‘hoe meer content, hoe beter’ het devies was, is deze ‘always on’ gedachte wat ons betreft aan verandering toe.

Betere content is beter

Mensen scrollen dagelijks een kleine honderd meter door hun tijdlijn. Dat is de hoogte van het vrijheidsbeeld. Met een gemiddelde aandachtsspanne van 1,7 seconde per post durven we te zeggen dat meer content niet beter is. Betere content is beter. Zorgen dat iemand met z’n duim op jouw post drukt om wat langer te kijken.

Wij noemen dat always on-point.

Always on-point

Always on-point heeft het simpele uitgangspunt: maak dingen die on-point zijn. Content en campagnes die relevant zijn voor zowel het merk als de consument.

En het voordeel van een relevante boodschap die op een goede manier wordt verteld, is dat je die best een aantal keer kunt laten zien. Met als bijkomend resultaat dat het onthouden wordt door je doelgroep. Een reclame op televisie loopt ook langer dan een dag. Natuurlijk heeft dat ook te maken met de productiekosten, maar het idee zou gelijk moeten zijn; Je verzint iets goeds, maakt het mooi en verspreidt het slim, zodat mensen het onthouden. En je dus impact hebt gemaakt. Zoals een roze trein.

Photo by RSA on Wikimedia.

Serious about social. Crazy about people.